Opleiding Food Techniek

‘Eerste Monteur Mechatronica’

BBL | MBO Niveau 3

Deze opleiding volg je bij: De Techniek Academie Harderwijk of de Barneveldse Techniek Opleiding (BTO)

Zit je boordevol met nieuwe ideeën? Vind je kwaliteit belangrijk en werk je graag met de nieuwste technologische snufjes? Onze opleiding Food Techniek leert je alles over de nieuwste ontwikkel- en productietechnieken.

Opleiding Food Techniek

‘Eerste Monteur Mechatronica’

BBL | MBO Niveau 3

In samenwerking met Techniek Academie Harderwijk en de Barneveldse Techniek Opleiding (BTO) biedt Food Academy Nijkerk de BBL-opleiding Food Techniek aan. Binnen 2 jaar worden studenten opgeleid tot professionele Food Monteur.

Wat ga je leren?
Als student Food Techniek, leer je van alles over techniek, maar ook over het belang van kwaliteit en voedselveiligheid. We denken met elkaar na over hoe machines gebruikt, onderhouden en gerepareerd worden, maar ook over hoe storingen invloed hebben op producten. De opleiding combineert theorie met praktijk, waardoor je de lesstof uit de klas direct toe kan passen tijdens je werkdagen. Gedurende de opleiding kun je werkzaam zijn bij verschillende bedrijven die aangesloten zijn bij de Food Academy Nijkerk. Ook ga je regelmatig op bedrijfsbezoek, om te kijken hoe het er aan toe gaat op de werkvloer.

Wat kun je worden?
Met je diploma Food Techniek op zak, kun je onder andere aan de slag bij een machinebouwer of als medewerker technische dienst bij een foodbedrijf.

Opleidingsvormen

BBL-opleiding (niveau 3) Eerste Monteur Mechatronica
Duur: 3 jaar

De BBL-opleiding focust zich op ‘Werken en Leren’. Je werkt 3 of 4 dagen en hebt 1 lesdag per week. Per leerjaar zijn er ongeveer 30 lesdagen, de lesdagen vinden plaats bij de Techniek Academie Harderwijk. Tijdens werkdagen kun je aan leerwerkopdrachten werken, waarvoor je hulp vraagt aan je praktijkopleider. Dit is iemand die getraind is om jou zo goed mogelijk te begeleiden tijdens de werkdagen en je leerwerkopdrachten beoordeeld.

Vakken en keuzedelen

Naast de gewone vakken, zoals Nederlands, rekenen, loopbaan & burgerschap en beroepspraktijk vorming (BPV), bieden we verschillende vakken die je klaarstomen tot een échte food professional. Zo ga je aan de slag met voedselkwaliteit en -veiligheid, elektrische, elektronische, pneumatische en hydraulische onderdelen én begeleiding van collega’s op vaktechnisch gebied.

Wat maakt ons bijzonder

Praktijkgericht

Opleiding en onderwijs ‘op de werkvloer’

Traineeship

Meerdere bedrijven ervaren tijdens de opleiding

Keuze

Mogelijkheid om tijdens de opleiding te switchen

Betrokken

Vanuit het bedrijfsleven echte aandacht voor jouw loopbaan

Samenwerking

Samenwerking tussen overheid, bedrijfsleven en onderwijs

Let’s meet!

Ontmoet op 1 locatie in Nijkerk

Aanmeldformulier

Meld je hieronder aan voor de opleiding Food Techniek.

• DD slash MM slash JJJJ
  • *Vul je telefoonnummer alleen in als je liever gebeld wilt worden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Praktijkgericht

Opleiding en onderwijs ‘op de werkvloer’