Ben jij al (lid van) FAN?

Onze leden

Food Academy Nijkerk is hét opleidingscentrum voor food professionals. We bieden kwalitatief goede opleidingen, samengesteld door bedrijfsleven én onderwijs. Zo ontwikkelen onze studenten zich tot mbo-gecertificeerde medewerkers die weten wat er speelt op de werkvloer en optimaal inzetbaar zijn binnen jouw organisatie, nu én in de toekomst.

Al onze opleidingen hebben een praktische insteek; studenten besteden veel tijd op de werkvloer. Zo halen we het beste in medewerkers naar boven en geven we hen de juiste handvatten om zichzelf verder te ontwikkelen. Op deze manier werken we samen met werkgevers én werknemers aan een gezonde en sterke foodsector.

"Ik ben aangehaakt omdat ik zag dat er een opleiding voor procesoperator in de regio aangeboden zou worden. Die misten wij... "

– Wim van Rhijn – Directeur/eigenaar van Hazeleger Kaas

Huidige leden kiezen voor FAN omdat

😄 Gemotiveerd personeel

Betrokken medewerkers door in ze te investeren.

🤩Aantrekkelijke subsidieregeling

Waardoor de kosten beperkt blijven.

💪 Werken en leren

Medewerkers werken volledig mee op de werkvloer, en volgen daar ook onderwijs.

💻 Digitale leeromgeving

Onderwijs van nu; modern en digitaal.

🔮 Investering in de toekomst

Medewerkers ontvangen een erkend diploma.

🧑‍💼 Incompany

Lessen vinden plaats op bedrijfslocaties.

Opleidingsvormen

Onze twee- of driejarige opleidingstrajecten zijn een combinatie van werken en leren (BBL), waarbij studenten les krijgen op de FAN-locatie in Nijkerk of op locatie bij een van de aangesloten bedrijven. Die lessen vinden 1 keer in de 5 weken plaats. Studenten krijgen dan een hele week aaneengesloten les. Vervolgens werken de studenten weer 5 weken fulltime tot ze weer een week les hebben.

Tijdens de lesdagen worden theorie en praktijk gecombineerd. Door de wisselende leslocaties krijgen studenten de mogelijkheid om een kijkje in de keuken te nemen bij andere food- en foodgerelateerde bedrijven.

Per schooljaar heeft de medewerker 210 docent-begeleide uren. Op de overige werkdagen gaat de medewerker aan de slag op zijn of haar gewoonlijke werkplek. Met behulp van een praktijkbegeleider op de werklocatie krijgt de medewerker de gelegenheid om zich verder te ontwikkelen.

Tijdens de opleiding maken studenten en docenten gebruik van een digitale leeromgeving. Hierin wordt de voortgang van het traject bijgehouden en gemonitord. Het opleidingstraject is flexibel in te richten, passend bij de behoeften en het niveau van de medewerker. In overleg met de docent en praktijkbegeleider wordt gekeken naar wat er het beste werkt voor de student.

Bijdrage leden en subsidie

Bij aanvang van het lidmaatschap betaal je als lid een eenmalige entry fee van €1.500,-.

Deze lidmaatschapsbijdrage dient als inleg in het totale startkapitaal van Food Academy Nijkerk. Dit startkapitaal wordt gebruikt om de activiteiten rondom communicatie en marketing, en het operationaliseren en ontwikkelen van opleidingen, maar ook om alle operationele en organisatorische projectactiviteiten voor Food Academy Nijkerk mogelijk te maken.

Jaarlijkse bijdrage
Als lid betaal je een jaarlijkse bijdrage van €1000,-. Elk lid voldoet in het kader van zijn lidmaatschap een jaarlijks terugkerende lidmaatschapsbijdrage aan vereniging Food Academy Nijkerk

Opleidingskosten
    De jaarlijkse opleidingskosten voor de deelname aan een van onze opleidingen variëren per situatie. De afgesproken opleidingsbedragen zijn als volgt:

• Opleidingskosten voor een nieuw geworven student ± €3500,-
    • Opleidingskosten voor een eigen werknemer  €1000,
    • Opslagkosten geworven door de FAN per jaar €2000,-

Subsidiemogelijkheden
    De hierboven genoemde bedragen zijn exclusief subsidiemogelijkheden rondom het thema ‘Leren en Ontwikkelen’, zoals:

Praktijkleren subsidie (Begeleiding van BBL-studenten)
    Maximaal € 2.700,- per gerealiseerde praktijk- of werkleerplaats.

Op de website van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) lees je meer informatie over subsidiemogelijkheden.

Onze leden

Van Delft Biscuits

Borgesius

Contactformulier

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.