Meewerken in de productie

Korte opleiding in het Pools

MBO Niveau 2

Deze opleiding volg je bij: Litop

Wil je meer leren over het werk in de fabriek? En tegelijkertijd oefenen met de Nederlandse taal? Dan is deze korte opleiding iets voor jou!

Meewerken in de productie

Korte opleiding in het Pools

MBO-certificaat

Samen met Litop biedt Food Academy Nijkerk de korte Poolse opleiding ‘Meewerken in de productie’ aan. De opleiding duurt 7 maanden. Elke week ben je ongeveer 6 uur aan het leren. De lessen worden gegeven door iemand die Pools én Nederlands spreekt, de lesstof is in het Pools.

Wat ga je leren?
Het doel van de opleiding is om medewerkers meer te leren over het werk in de fabriek en beter te worden in de Nederlandse taal. Je leert bijvoorbeeld hoe je goed kunt praten met je collega’s en hoe je problemen met machines in de fabriek kunt oplossen. Wat je leert tijdens de les, kun je gebruiken tijdens je werk.  Zo leer je vanuit een boek, maar ook door te oefenen en doen.

Over de opleiding

De opleiding is kort en duurt 7 maanden. Elke week ben je ongeveer 6 uur aan het leren. Dit kan online zijn, maar ook in een klaslokaal. De lessen worden gegeven door iemand die Pools én Nederlands spreekt, de lesstof is in het Pools. In de laatste maand maak je een toets. Als je deze toets haalt, krijg je een bewijs. Dit heet ‘C0023 Meewerken in de productie’ en is op mbo niveau 2.

Vakken

De opleiding bestaat uit vier delen. Bij elk deel staan voorbeelden van onderwerpen die in de opleiding voorkomen. Alle onderwerpen vind je hier.

1. Voorbereiden
    Bescherming, veiligheid, tekeningen lezen.
  2. Werken met machines
    Problemen herkennen en voorkomen, transport.
  3. Bewaken
    Warmte, stoom, regelaars, sensoren.
  4. Afsluiten
    Kwaliteit en controle, logistiek, vullen en verpakken, storingen.

Om het bewijs te halen, moet je alle vier de delen afmaken.

Wil je meer weten? Bekijk dan de gids van de opleiding. Of bel Gert-Jan Koetsier via 06 25 34 17 36.

Wat maakt ons bijzonder

Praktijkgericht