Mariëlle Broekman

‘Mooie samenwerking met bedrijven en onderwijs’

De gemeente Nijkerk staat bekend om haar vele food- en food gerelateerde bedrijven. Voor deze bedrijven is voldoende instroom van goed opgeleid personeel essentieel. Daarom is de Food Academy Nijkerk opgericht, een kweekvijver voor gekwalificeerde food medewerkers.

‘De foodsector is van vitaal belang voor de werkgelegenheid in de regio en onze gemeente.’ zegt Mariëlle Broekman – wethouder economische zaken.

De bedrijven zijn een stabiele werkgever die voorziet in banen voor veel mensen, zelfs in crisistijd. Samen met het bedrijfsleven zet de gemeente zich in voor een goed vestigingsklimaat, wat belangrijk is voor de economische ontwikkeling van Nijkerk en de regio.

Bouwen aan een mooie toekomst

Het initiatief voor de Food Academy Nijkerk ligt bij het bedrijfsleven en het onderwijs, die ook verantwoordelijk zijn voor het dagelijks reilen en zeilen van de Food Academy. Dit verloopt goed, volgens de wethouder: ‘Ze bouwen op een gedegen en innovatieve manier aan de Food Academy, wat bedrijven en werkgelegenheid in de foodsector ten goede komt.’

Met plezier en energie

De gemeente Nijkerk is actief betrokken bij de Food Academy: ‘Ik ben erg tevreden over de samenwerking met de bedrijven en het onderwijs. Waar ik kan geef ik ze een steuntje in de rug; dat doe ik met veel plezier en energie. Ik probeer mensen en organisaties zo veel mogelijk met elkaar te verbinden en breng de Food Academy Nijkerk onder de aandacht tijdens overleggen met andere bedrijven, de regio en de provincie. Dit om te kijken of er nog verder uitgebouwd en versterkt kan worden.’

Mariëlle Broekman is sinds 2018 wethouder bij de gemeente Nijkerk. Ze houdt zich onder meer bezig met de afstemming van onderwijs en arbeidsmarkt en is van begin af aan actief betrokken bij de Food Academy Nijkerk.