Het bedrijfsleven over de FAN: Euroma

Euroma ontwikkelt smaak op basis van kruiden en specerijen voor de internationale levensmiddelenindustrie. Met natuurlijke ingrediënten als uitgangspunt, speelt het bedrijf een belangrijke rol in het realiseren van clean label voedingsproducten die minder zout, suiker of conserveringsmiddelen bevatten.

Het hoofdkantoor van Euroma is gevestigd in Zwolle. Naast Zwolle heeft Euroma productielocaties in Nijkerk, Schijndel en Wapenveld. De productielocatie in Nijkerk maakt vloeibare producten als dressings, marinades en sauzen, waaronder satésauzen.

Met de productielocatie Nijkerk is Euroma aangesloten bij de FAN. Een unieke samenwerking waarbij verschillende bedrijven onze (toekomstige) medewerkers klaar stomen om te werken in de Food Sector. Belangrijk daarin is de opleiding van de toekomstige medewerker. Kennis over HACCP, veiligheid en over de werking van productielijnen is van essentieel belang om voedselveilig te kunnen produceren. Met deze samenwerking kunnen we deze kennis aan al onze medewerkers leren. Student en Euroma medewerker Darwin geeft aan dat hij nu bijvoorbeeld heeft geleerd wat de onderdelen van een productielijn zijn en dat hij beter begrijpt hoe de productielijn in elkaar zit. Een mooi eerste resultaat!