FAN werkt hard aan Business Driven Campus

NIJKERK – Food Academy Nijkerk (FAN) is momenteel bezig met de ontwikkeling van een nieuwe locatie. Op deze Business Driven Campus wordt nauw samengewerkt tussen overheid, onderwijs en bedrijfsleven.

Sinds de oprichting van de Food Academy Nijkerk in oktober 2019 wordt er les gegeven in een eigen lokaal in Nijkerk. Maar daar moet in de toekomst verandering in komen, vertelt Gert-Jan Koetsier, manager bij de FAN. “We denken dat een nieuwe locatie de kracht en dynamiek van onze sector veel beter kan laten zien. De bedrijven van de FAN willen innoveren, en het traditionele klaslokaal er anders uit laten zien. We willen een bruisende plek creëren waar genetwerkt wordt, onderling kennis wordt gedeeld en waar we gezamenlijk de foodsector promoten. Een plek waar ruimte is voor studenten om foodbedrijven te leren kennen, praktijkervaring op te doen en samen creatieve oplossingen te vinden op praktische vraagstukken. Kijk om je heen: innovatie vindt overal plaats. De auto’s en telefoons van vroeger en nu: een wereld van verschil! Toch ziet het klaslokaal van vroeger er nog steeds hetzelfde uit. Terwijl leren wél is geïnnoveerd en steeds vaker op een praktische manier buiten het klaslokaal en op de werkvloer plaatsvindt. Een combinatie van onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven op één plek is daarom wat ons betreft belangrijk voor de groei en innovatie in de foodsector.”
De leden van de FAN en haar onderwijs- en overheidspartners ontwikkelen samen de plannen voor de Regio Foodvalley Business Driven Campus. “De campus krijgt een open uitstraling, waarmee we laten zien hoe mooi onze sector is. Partners en bedrijven spelen een essentiële rol in de verdere vormgeving van deze locatie, aangezien het een gezamenlijke voorziening is. Ieder bedrijf heeft andere wensen en behoeften. Denk aan kantoorruimtes, een keuken en opslag- en koelfaciliteiten, maar ook testruimtes voor procesinnovatie  en de nieuwste machines. Momenteel zijn we aan het onderzoeken wat de wensen en behoeften zijn van leden en andere geïnteresseerden.”

Wil je een rol spelen in de Regio Foodvalley Business Driven Campus? Of wil je meer informatie over dit project? Voor meer informatie kun je bellen naar Gert-Jan Koetsier op 06 – 25 34 17 36.

*Dit artikel verscheen in de Business in Nijkerk.