FAN start op 5 februari!

Op woensdagochtend 5 februari 2020 begonnen onze eerste acht studenten aan de MBO-opleiding Food Operator. Deze tweejarige ‘werken en leren’ opleiding stoomt hen klaar voor een succesvolle carrière in de foodindustrie!

De FAN is een samenwerkingsverband tussen het bedrijfsleven, onderwijs en overheid. We bundelen onze krachten omdat we actief bij willen dragen aan de transitie naar een duurzaam en gezond voedselsysteem. Daarom vinden we het belangrijk voldoende gekwalificeerd mbo-personeel op te leiden die de ontwikkeling naar een innovatieve foodproductie mogelijk te maken.

Food Operator
Onze opleiding combineert theorie met praktijk. Studenten worden opgeleid in een hybride leeromgeving: ze passen het geleerde gelijk toe in de praktijk! De leerstof is erg divers, studenten leren over het belang van voedselveiligheid en kwaliteit, maar gaan ook aan de slag met duurzaamheid en innovatie. Dit gebeurt op de werkvloer bij onze bedrijven, zoals Arla Foods, Struik, Euroma en van Delft Biscuits.

Gert-Jan Koetsier

Manager Food Academy Nijkerk